Ayva tatlısı (Elmalı)

Yine sevgili teyzemden aldığım bir tarif. Elmalı ayva tatlısımı olurmuş demeyin oluyor hatta ben birde havuç ekledim 🙂 mükemmel oldu…

Malzemeler:

@ 2 adet ayva
@ 1 adet elma
@ 1 büyük havuç
@ Tarifine göre hazırlanmış  yarım paket krem şanti
@ çubuk tarçın
@ 4 yemek kaşığı ayvalar için şeker
@ 5 yemek kaşığı içi için şeker
@ 10 yemek kaşığı su

Yapılışı

Ayvaları soyup, temizleyip ikiye bölelim çekirdeklerini alıp tencerenin dibine koyalım. çubuk tarçınımızı parçalayıp tencereye ekleyelim.
Her ayvanın üzerine 1 er kaşık şeker 2 şer kaşık su dökelim ve kısık ateşte pişirelim ( 1 saat’te anca pişiyor)
Elmamızı ve havucumuzu rendeleyip 5 yemek kaşığı şekerle birlikte kavuralım.
Ayvalarımız pişince iç harcımızda kavrulunca ikisinide soğumaya alalım.
Ayvalarımızın üzerine önce kkrem şanti sonra harcımızdan koyalım tarçınla süsleyip soğuk servis yapalım…
Afiyet olsun…
4 Yorum (+add yours?)

  1. bahar
    Mar 04, 2011 @ 19:56:05

    off ayva tatlısına bayılırım 🙂 gıda boyası yazmamışsınız malzemelerde ama ayvalarınızın rengi çok güzel nasıl oldular öyle?

  2. mevadan
    Mar 04, 2011 @ 20:10:46

    Canım gıda boyası zararlı diye ben kullanmıyorum. Ayvalarımın rengi çekirdeklerden kaynaklanıyor. çekirdekleriyle pişiriliyor yani

  3. seyran
    Mar 04, 2011 @ 20:32:45

    mevacım tariflerin hepsi çok süper..bayıldım…hem pratik,hem kolayca bulunabilir.çok hoş.ilerde baya lazım olucak bana bunlar.ozamanda tiolarını alırım inş.başarılarının devamı canım…

  4. mevadan
    Mar 04, 2011 @ 21:18:25

    Canım bende hep pratik tarifler mevcut malum 2 çocuk olduğundan ;:) 🙂 canım inş sen sor ben söyleyeyim 🙂

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
