Fırında köfteli yumurtalı ıspanak

Ispanak bu tarifle boyut atladı arkadaşlar :)kesinlikle tavsiye ediyorum. Biraz uğraştırıcı bir tarif ama sonuç mükemmel. Kalbimin sahibi tam ben bu resmi çekerken geldi “oy oy oy bunu yiyecekmiyiz nasıl kıyacağız” dedi 🙂

Cumartesi akşama saat 18 suları karnım acıktı uzanmışım çocuklar uyuyor birazda mayışmışım ama açlıktan uyuyamıyorum:) Mutfağa geçtim niyetimde köfte kızartma falan hazırlamak vardı dolabı açınca gözüm 1-2 gündür duran ıspanağa takıldı kıyamadım çıkarttım yıkadım yumurtalı kavurayım bari dedim aa bi baktım kıyma da çıkartmıştım sabah çözülmüş geri koysam konmaz biraz araştırma ve birazda düşünce sonucunda mutfağa girdiktan 1 buçuk saat sonra işte bu yemeği yiyorduk….  (üstünede misss gibi helva kavurmuştum onuda yazacağım) 🙂 gelelim tarifimize sabırsızlanarak bekliyorsunuz gibi hissettim 🙂

Malzemelerimiz
@ 750 gram ıspanak
@ 2 orta boy soğan
@ sıvı yağ ,tuz, pul biber ( hepsi isteğe bağlı)
@ 1 yemek kaşığı salça
@ 4 yumurta
Köfte için
@ 200 gram kıyma
@ yarım paket köfte harcı
@ yarım çaybardağı su
@ 3 diş sarımsak
@ 1 er tatlı kaşığı kekik, kimyon, nane, tuz, karabiber, pulbiber
@ 2 yemek kaşığı kadar zeytin yağ

Yapılışı

Soğanları yağda kavuruyoruz
Yıkayıp saplarını ince yapraklarını kalın doğradığımız ıspanağı sağana ekliyoruz
Tuz, biber ve salçasını ekleyip kapağını kapatıyoruz
Biraz çöktükten sonra salçayı karıştırıyor çok az su ekliyor 3-5 dakika pişiriyoruz altını kapatıyoruz
Kıymaya köfte harcını ve bütün malzemeleri ekleyip güzelce yoğuruyoruz
4 eşit parçaya bölüyoruz simit şekli veriyoruz
Ispanağımızı borcama döküyor üzerine simit şeklindeki köftelerimizi dizip 180 dereceli fırına borcamın ağzını kapatıp veriyor köfteler pişene kadar bekliyoruz.
Fırından çıkartıp her bir simit köftenin içine bir yumurta kırıp tekrar fırına veriyoruz 1-2 dakika sonra fırını kapatıyoruz yumurtalar fırının sıcağında pişiyorlar.
sıcak sıcak servis yapıyoruz…
Afiyet olsun

Notlar:
Ben borcamın ağzına bir boy büyük borcamı kapattım böylece köftelerin piştiğini kapağı açmadan gördüm.
Yumurtayı pişirirkende ağzını kapatacağım birdahakine çünkü yumurtaların üzerinde ince bir zar oluştu.
Servis yaparken birdahaki sefere tabağa sarımsaklı özenmiş yoğurt koyup üzerine ıspanağı koymayı düşünüyorum eminim daha güzel olacak…
5 Yorum (+add yours?)

  1. annen
    Mar 08, 2011 @ 19:25:03

    ilk önce köfteli ıspanağı yapiciiyaa

  2. mevadan
    Mar 08, 2011 @ 19:56:51

    Bencede yap. çok hafif ve güzel

  3. Trackback: MEFAHSURUM… Mevadan resimli yemek pasta tarifleri…
  4. Anonim
    Eki 10, 2012 @ 13:23:02

    köftesini yakmışsınız..

  5. mevadan
    Eki 11, 2012 @ 11:16:36

    biz biraz et olsun köfte olsun iyi pişmis severiz o yüzden fırında fazla tuttuum ama yanık değildi :):)

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
