Mantı

Teyzem ; Anne yarım, arkadaşım, akıl hocam daha aklıma gelmeyen bir çok şeyi kapsıyor benim için. Merak ediyorum acaba her yeğen teyzesini benim kadar her teyze yeğenini teyzem kadar seviyormudur?

Kuzenlerim; Benim kuzenden çok kardeşim onlar hiç birbirimize kuzen demeyiz abla kardeşiz biz onlarla öyle çok severim ki onları :)Ah aah hasret lik bana bunları yazdırıyor işte göşürmeyeli çok oldu çok özledim. çok seviyorum… Yukarıda resmini gördüğünüz mükemmel mantı teyzem ve kuzenlerimden geldi en büyük destekcim onlar benim siteme koyayım diye güzel resmini çekip tarifini bana mail attılar işte tarife geçiyoruz…

Malzemeler:
Hamuru icin:
@ 3 su bardagi un
@ 1 adet yumurta
@ 1 kahve fincani su
@ 1 cay kasigi tuz

Ici icin:
@ 250-300 gr kiyma
@ 1 adet ince kiyilmis sogan
@ 4-5 dal maydanoz, ince ince kesilmis
@ tuz, karabiber

Uzeri icin:
@ 1/2 kg yogurt
@ 2 dis sarimsak, ezilmis
@ 5 yemek kasigi siviyag (ya da tereyagi)
@ 1 yemek kasigi biber salcasi
@ 1 cay kasigi pul biber

Haslamak icin:

@ 8 bardak su, 2 cay kasigi tuz
Yapilisi
Tencereye un elenir, ortasi acilir, kalan malzemeler eklenir. Sikica bir hamur elde edilir. Yumusak olursa kolay acamazsiniz. ustu kapali olarak 20-30 dakika dinlenmeye birakilir.

Kiymaya ince dogranmis sogan, maydanoz, tuz ve karabiber eklenir, yogurulur.

Hamur 3 parcaya ayrilir, unlanarak bicak sirti kalinliginda acilir. 1.5 cm kalinliginda seritler kesilir, sonra onlardan da 1.5 cm genisliginde kare parcalar elde edilir. (daha kucuk isterseniz o da yapilabilir, malum bir kasiga 40 tane sigmazsa evde kalirsiniz 🙂 )

Her birine yeterince ic malzemeden koyulup istenen sekillerde kapatilir.

8 bardak su tencerede kaynatilir, 2 cay kasigi tuz atilir. Mantilar suya birakilir ve 10 dakika haslanir. Uzerinde kopuk kalmamis olmasi gerekiyor kaynayan mantilarin, yoksa henuz pismemis demek oluyor. En iyi gosterge budur. Hamurun kalinligina bagli olarak 10 dakikadan daha uzun da surebilir pismesi.

Tavaya yag konulur, eritilir. salca ve cok az su ilavesi yapilarak homojen bir karisim edilir.

Servis tabagina once mantilar, ustune sarimsakli yogurt ve en uste de salcali yagdan dokulur. Istege bagli olarak nane, sumak, pul biber ile suslenebilir. (benim favorim nane)

Afiyet olsun tekrar..

9 Yorum (+add yours?)

  1. Teyzen
    Mar 10, 2011 @ 18:12:57

    Canıım benim o kadar güzel anlatmışsınki duygularını aslında bizimde sana olan duygularımızı anlatmışsın.Kardeşlerin ve ben seni çok seviyoruz her zaman her konuda arkandayız.Ayrıca tariflerinde çok güzeller.

  2. mevadan
    Mar 10, 2011 @ 18:19:24

    Sİzin mantıda siteme çok yakıştı ama 🙂 🙂

  3. nefise
    Mar 10, 2011 @ 23:57:24

    ööf öffffff şu mantıya bak ye beni diyor.yapanların ellerine sağlık.seyredenlerinde gözlerine.

  4. nefise
    Mar 11, 2011 @ 00:01:00

    kız bacım gııı bu ölçü kaç kişilik.merak ettim.

  5. nefise
    Mar 11, 2011 @ 00:05:07

    bu tarifleri okuyan erkek bekarlara acıyorum doğrusu.

  6. nefise
    Mar 11, 2011 @ 00:14:15

    aksel mantıyı gördünmü.

  7. nefise
    Mar 11, 2011 @ 00:16:52

    hiişştt o mantıya uzanan kimin eli bakiiimm.

  8. nefise
    Mar 11, 2011 @ 00:21:40

    aayhh artık sayfandan çıkıyorum yutkunmaktan miğdem ciğerlerim kurudu.bukadarda olmazki canım aaaaa.

  9. mevadan
    Mar 11, 2011 @ 12:39:32

    Annem sen iyleş en kısa zamanda yapar yeriz inş mantıda herşeyde 🙂

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
