Sebzeli etli pirinç pilavı

Çok güzel güneşli bir istanbuldan hepinize merhaba gönüldaşlarım.

2-3 gündür hava güzel ama ben kötüydüm:( üzerinize iylik  ufak bi gıda zehirlenmesi geçirdim bugun daha iyiyim Elhamdülillah.

Bloğuma hiç bakamadım günlük eklediğim şeyleri bile eklemedim bugun bilgisayarımın başına geçince anladım ki sizlere paylaşım yapmayı çok özlemişim…

Allah sizleri benden benide sitem den ayırmasın diyorum..:) 🙂

 

 

Yine birgün Kalbimin sahibine yarın ne yemeği pişirmemi istersin diye sorduğumda “pilav” demişti kuru kuru pilav yapmak içime sinmedi ve bol sebzeli etli yaptım harika oldu 🙂

Malzemeler
@ 2 orta boy patates
@ 2 orta boy havuç
@ 1 kutu bezelye
@ 250- 300 gram et
@ 2 su bardağı pirinç
@ 4,5  su bardağı su
@ tuz , karabiber
@ zeytin yağ, sıvıyağ, tereyağ ( isteğiniz kadar)

Yapılışı

 

Patates ve havuçları küp küp doğruyoruz.
Önce havuçları biraz pişirip sonra patatesleri ekliyoruz. Zaten küçük küçük oldukları için çabuk pişiyorlar
onları süzüp bezelyemizi de süzgeçe ekliyoruz.
Etlerimizi pişiriyoruz ( benim kurban bayramında annem ve anneannem etlerimi kavurup verdikleri için ben yemeğime her zaman en son ekliyorum)
Pirinçlerimizi kaynar suda ıslattık dan sonra güzel yıkıyoruz
Tenceremize yağlarımızı koyup kızdırıyoruz  tereyağ hariç
pirinçlerimizi ekleyip kavuruyoruz
4,5 bardak kaynar suyu ve tuzu pirinçimize ilave ediyor tereyağı da ekleyip kapağını kapatıyoruz
Yaklaşık 8-10 dakika sonra sebzeleri ve etleri ilave edip pirinçleri ezmeden güzelce karıştırıp 1 dakika sonra altını kapatıyoruz.
Annelerimizin usul sofra bezine sarıp dinlendiriyoruz ve mümkünse ısıtmadan sıcak olarak servis yapıyoruz
Afiyet olsun
2 Yorum (+add yours?)

  1. seyran
    Mar 15, 2011 @ 23:41:04

    geçmiş olsun mevacım..

  2. mevadan
    Mar 16, 2011 @ 04:41:33

    Çok saool canım. Biraz zorladı ama geçti elhamdülillah…

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
