Patlıcan kebabı ( Gaziantep yöresine ait)

Yemeğim Annemden

 

MALZEMELER:

@ 1,5 kilo patlıcan
@ 1 kilo az yağlı kıyma
@ Tuz,karabiber
@ 1 çorba kaşığı su
@ 5-6 adet domates
@ 5-6 adet sivribiber
@ 5-6 adet küçük soğan
@ Biraz su

YAPILIŞI:

Kıyma,tuz,karabiber,su iyice yoğrulur.
1 adet domates rendelenir tepsinin içine yayılır.
Patlıcanların kabuğu soyulmadan kalın halkalar şeklinde doğranır.
Kıyma karışımından cevizden büyük toplar yapılır.
Tepsiye bir patlıcan bir köfte dizilir.
Üzerine halka halka doğranmış domates ve birkaç parçaya ayrılmış sivribiber konur.
Yarısına gelecek kadar su eklenir
Fırında pişirilir.
Afiyet olsun.
NOT:Önce biraz orta ısıda pişirilmeli,sonra ısı biraz yükseltilmeli.
Üstteki biber ve domatesler fazla kızarıyor gibi ise aliminyum folyo tepsi üzerine kapatılabilir
Ben kıymasına köfte harcı koyuyorum daha çok hoşumuza gidiyor
Suyunu da salçalı baharatlı su yapıyorum.
Asıl tarif yukarıdaki gibi fakat ben biraz değiştiriyorum…
Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
