ÇOCUK YETİŞTİRİRKEN 13 ALTIN KURAL

ÇOCUK YETİŞTİRİRKEN 13 ALTIN KURAL
Londradaki “Guy’s Hospital” hastanesinde çocuk psikiyatrisi servisinde yatmakta olan Kevin Hickey (15) adlı bir çocuk doktorlara göre anne ve babasının kendisini eğitememeleri sonucu bunalım geçirerek hastaneye düşmüş.
Yapılan zeka ve kültür testleri çocuğun son derece aklı başında olduğunu ortaya koyuyordu.
Çocuk, bir gün hasta yatağında kağıdı kalemi eline aldı, kendi durumunu, anne ve babasını düşünerek anne ve babalara hitaben 13 altın öğüt yazdı.
Küçük Kevin ‘in yazdığı bu öğütler şimdi İngiltere’de doktorların bir numaralı rehberi.
1- Beni şımartmayın. Her istediğim şeyi elde edemeyeceğimi biliyorum. Sadece sizi deniyorum.
2- Bana tatlı-sert davranmaktan çekinmeyin. Bunu tercih ederim. Beni daha emniyette hissetmemi sağlar.
3- Benim kötü huylar edinmeme mani olun. Bunların erkenden ortaya çıkarılmasında ve önlenmesinde size güveniyorum.
4- Benim yanlışlarımı başkalarının önünde söylemeyin. Benimle yalnız konuşursanız söylediklerinizi daha iyi anlarım.
5- Sizden nefret ettiğimi söylediğimde üzülmeyin. Aslında sizden değil beni engelleme gücünüzden nefret ediyorum.
6- Herhangi birşeyin sonucunda beni kurtarmayın. Bazen acı veren bu yolla öğrenirim.
7- Benim küçük hastalıklarımı büyütmeyin. Bunları yenecek güçteyim.
8- Düşüncesizce yerine getiremeyeceğiniz şeyleri yapacağınıza söz vermeyin. Bu sözler yerine getirilmediğinde çok kırıldığımı unutmayın.
9- Kendimi istediğim kadar iyi anlatamadığımı bilin. Bunun için ara sıra yanlışlarım çıkar.
10- Dürüstlüğümü fazla zorlamayın. Kolayca korkup yalan söyleyebilirim.
11- Tutarsız olmayın. Benim kafamı iyice karıştırır ve size olan itimadımı sarsar.
12- Benden özür dilemeyecek kadar gururlu olmayın. Bazen içten bir özür beni size çok yakınlaştırabilir.
13- Unutmayın ki büyümek için sizin çok ve anlayışlı sevginize muhtacım, ama bunu size söylemem gerekmez değil mi?
2 Yorum (+add yours?)

  1. seyran
    Mar 18, 2011 @ 17:13:14

    çok güzel.bütün anne babalara duyurulur!!!:))

  2. mevadan
    Mar 18, 2011 @ 17:27:50

    başta bize :):):)

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
