Yağlama (şebit) Kayseri yöresinden

Yağlama, Katmer, Mantı, Gözleme ve daha birçok hamur işi diyince aklıma annemin istanbulda yaşayan halası ve kızı geliyor.

Ne zaman gitsek halam tahtasının başına oturur eline oklavayı alırdı. Her seferinde başka şeyler olmak üzere hep hamur işi yapardı.

Hatice ablamda saç ın başına geçer bazlamaları katmerleri pişirirdi.Elleri yanmadan parmaklarıyla onları ters yüz eder bende şaşkınlıkla izlerdim..

Yağlama da onlardan biri işte..

Annem arada yapar yeriz bu seferde ben denemek istedim ve aşama aşama resimlerini çektim sizler için…

Tarifime geçiyorum..

Malzemeler ( Hamur için)

@ 4 su bardağı un
@ 1 su bardağı süt ( ılık)
@ 1 paket toz maya ( dr otger in insınt mayasından kullanıyorum küçük yeşil paket)
@ 2 yemek kaşığı sıvıyağ
@ Aldığı kadar ılık  su ( yarım su bardağı kadar)
@ Tuz
Kıymalı Harç İçin:
@ 400gr kıyma
@ 2 adet kuru soğan
@ 2 adet yeşil biber
@ 1 adet domates
@ 1 tutam maydonoz ( ben eklemedim )
@ 2 diş sarımsak
@ 1 çay bardağı sıvı yağ
@ 1 su  bardağı su
@ 3 yemek kaşığı salça
@ Tuz,kimyon,karabiber,pulbiber,toz kırmızı biber
Yapılışı

Unu derin bir kaba alıp ortasına tüm malzemeyi ekleyip kıvamını alıncaya kadar yoğurun yumuşak ele yapışmayan bir hamur olacak….Hamurun üzerini örtüp 20 dk dinlendirin…

Soğanları ve sarımsağı ufak ufak doğrayıp pembeleşinceye kadar yağda kavurup kıymayı ekleyip kıymanın suyu çekene kadar pişirin…
Sırasıyla ince kıyılmış biberleri ve kabuğu soyulup ufak doğranmış domatesi ve salçayı ekleyin 5 dk daha kavurun.. baharatlarını maydonozu ve suyu ekleyin 5 dk daha kavurduktan sonra ocaktan alın…

Dinlendirdiğiniz hamurdan ceviz büyüklüğünda parçalar koparın.

Merdane yardımıyla servis tabağı büyüklüğünde açın

Tavada yada sac da alt üst ederek pişirin…..

 

Pişen hamurların üzerine kıymalı harçtan sürrerek üstüste dizin ve bu işlemi hamur bitene kadar yapın…

Ayrı bir kasede sarımsaklı yoğurt hazırlayınn.

Hazırlanan kıymalı yağmaları dört eşit parçaya bölüp sarımsaklı yoğurt ile beraber servis yapın…
(biz şebitleri yoğurda batırarak yiyoruz bazende üzerine yoğurt döküp sarıyoruz)
Afiyet Olsun…
Umarım yaparken zorlanmazsınız. Ben çocuklar olduğu için biraz zorlandım ama tadı harikaydı.Kalbimin sahibinden full artı full puan aldım sırada babamdan puan almak var oda beğenirse değmeyin keyfime:):):)

 

3 Yorum (+add yours?)

  1. Anonim
    Oca 23, 2012 @ 14:40:20

    OFFF OFFFF…ağzım sulandı resmen…çok güzel görünüyor…canım istedi 😦 hafta sonu anneme yaptırayım bari…

  2. mevadan
    Oca 23, 2012 @ 18:05:16

    🙂 Afiyet olsun. YA gerçektende harika oluyor. Biraz zahmetli ama sonuç harika

  3. canan
    Ağu 30, 2013 @ 17:24:05

    çok güzel nefis bir tarih hiç yemedim ilk fırsatta yapıp yemeği düşünüyorum ..
    teşekkürler canım …

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
