Kümpet pasta

Ben yıllardır yaptığım tarifimi kaybetmenin üzüntüsüyle nette dolaşırken karşıma bu tarif çıktı olurmu olmazmı derken denedim ve harika oldu.

Kümpet pastanın riskli yanı ters çevirdiğinizde dağılması yığılmasıdır fakat bunda resimde de gördüğünüz gibi yığılma olmadı tadıda harikaydı 🙂

Tarifi :  http://yesilkivi.com dan aldım.Ama resimler benim pastama ait 🙂

 

MALZEMELER:

@ 4 yumurta

@ 1 su bardağı un

@ 1 su bardağından bir parmak eksik şeker

@ Yarım paket kabartma tozu ( ben 1 paket kullandım)

@ 1 yemek kaşığı kakao ( ben 2 yeme kaşığı koydum daha koyu olsun diye)

@ 1 paket vanilya
KREMASI İÇİN:

@ 1 litre süt

@ 5 yemek kaşığı şeker ( birdahaki sefere 6 veya 7 yemek kaşığı koyacağım şekerli olsun biraz diye)

@ 5 yemek kaşığı mısır nişastası (ben 6 kaşık kullandım)

@ 5 yemek kaşığı hindistancevizi

@ Ben birazda damla çikolata kullandım

ÜZERİ İÇİN

@ Bir paket çikolata sos ve süt

YAPILIŞI:

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çok iyi çırpıyoruz. (ben robota koydum ve yarım saate yakın çırptım)

Kuru malzemeleri elekten geçirerek ilave ediyoruz.

Tahta kaşık kulllanarak hafiften malzemeler özleşene kadar karıştırıyoruz.

26 cm lik yağlanmış kelepçeli kalıba hamuru boşaltıp 150 dereceli fırında pişiriyoruz.

Bu arada süt, nişasta ve şekeri sürekli karıştırarak bir-iki taşım kaynayana kadar pişiriyoruz. Ilıyınca içine hindistancevizini katıyoruz.

Pişen keki ortadan ikiye kesiyoruz. Kalıpla aynı çapa sahip çukur bir kaseye kestiğimiz üst katı oturtuyoruz ,(ben çıkmazsa diye sitreçfilm le kapladım kaseyi çıkartmak çok kolay oldu)  elimizle yerleşmesini sağlıyoruz.

Ortaya kremayı doldurup aralara ve üstüne damla çikolatası serpiştiriyoruz  ikinca kat kekide üzerine oturtuyoruz.

Varsa kalan fazlalıkları bıçakla kesip çıkartıyoruz.

Üzerini streç filmle örtüp muhakkak bir gece buzdolabında bekletiyoruz.

Servis edeceğimiz zaman ters çevirip Tarifine göre hazırladığımız ve ılık hale getirdiğimiz çikolata sosu pastamızın üstüne güzelce yayıyoruz ve  dilimliyoruz.

Afiyet olsun…

 

6 Yorum (+add yours?)

  1. Kardeş:-*
    Nis 12, 2011 @ 19:51:21

    Kardeşim maşaallah ben de tatlı konusunda diyete niyetlendim fotoğraflarla idare edeceğim inşaallah bir müddet:-), Çok güzel bir pasta ellerinize sağlık kardeşim. İlk yemek zevki’nde görüp hep oradan yapmıştım bu pastayı; bekarken sık olmasa da yaptım sonrasında. Hatta bir defa komşuya oturmaya gittiğimizde çocuğu muhallebisi yemişti diye çok moralim bozulmuştu özendim yaptım ne hale geldi diye; çocukluk işte:-)

  2. mevadan
    Nis 12, 2011 @ 21:55:54

    Kardeşim bu pasta biliyorsun biraz riskli muhallebisi tutmazsa yığılıyor ama elhamdülillah bu tarif öyle değil 🙂 kalıp gibi tutuyor. ama kekide harika bence muhallebiside.

  3. Leyla Baku..
    Eyl 07, 2011 @ 21:09:52

    aaayyy…mevacann,bu pastani ben de yapacagim,massallh,siteni acinca hemen diyeti miyeti unutuyorum heheeee))ellerine saglik bacim…

  4. mevadan
    Eyl 08, 2011 @ 06:40:12

    yap canım yap. bende güya diyet yapıyorum ama 🙂 bizimki yiyerek diyet 😀 😀

  5. Leyla Azeri:-)
    Eyl 20, 2011 @ 16:28:52

    COOKKKK SUPER BIR PASTA.HIC BANA ZAHMET VERMEDI,HEM KOLAY HEM DE LEZZETLI OLDU:-)COK TESEKKUR EDERIM MEVACAN:-)

  6. mevadan
    Eyl 20, 2011 @ 19:28:00

    Rica ederim canım ellerine sağlık o senin becerikli olduğundan:) 🙂

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
