Yumurtasız yaşpasta

Evet yanlış yazmadım bu pastada hiç yumurta yok. Annem rahatsızlığından dolayı bir müddet yumurta ve yumurtalı hiç birşey yiyemiyor benimde içime sinmiyor herkes birşeyler yerken onun bakması ve son gelen misafirime bu pastayı yaptım. Ben annem için zevkle yaptım ama biraz uğraştırıcı 🙂 içinde yumurta olmadığı için pandispanyamız kabarmıyor ve iki sefer pişiriyoruz ama sonuçta hafif oluyor ve harkes yiyor. :)Birdahaki sefere içine ovalex ( pasta kabartıcı, pasta katkı maddesi) koymayı düşünüyorum belki ozaman kabarırı 🙂 işte tarifimiz

Malzemeler ( bu ölçülerin iki katı lazım)

@ 2 su bardağı un
@ yarım su bardağı sıvı yağ
@ 1,5 su bardağı süt (ılık)
@ 1 su bardağı şeker
@ 1 paket vanilya
@ 1 paket kabartma tozu

Krema malzemeleri

@ 2.5 bardak süt
@ 2 yemek kaşığı un
@ 1 yemek kaşığı nişasta
@ yarım bardak şeker
@ 1 tatlı kaşığı margarin ( ben teryağ koydum)
@ 1 paket vanilya
Ayrıca 1 paket krem şanti + 1 bardak soğuk süt
Bir avuç damla çikolata

Yapılışı

Şeker, yağ ve vanilyayı çırpıyoruz ( miksere gerek yok elimizlede olur)

İçine ılık sütü ekleyip şeker eriyene kadar karıştırıyoruz

Un ve kabartma tozumuzu 2-3 kez eleyip karıştırıyoruz kalıbımıza döküp 180 derecede kürdan temiz çıkana kadar pişiriyoruz. 35- 38 dakika kadar

(bu ölçüden iki kez yapılacak pandiispanyamızın katları için. fakat fırının soğuk olması gerekiyor)

 

Krema malzemelerinin hepsini ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyor soğumaya bırakıyoruz. ( çok kıvamlı bir krema oluyor daha cıvık isterseniz sütü çoğaltabilirsiniz)

Krem şantiyi 1 bardak soğuk sütle çırpıp buzdolabına koyuyoruz

Bunları yaparken fırınımız soğumuş oluyor tekrar kek yapıp fırına atıyoruz

Kek pişene kadar ilk kekimizin üğzerine biraz şekerli süt gezdirip ılımış olan kremamızı yayıyoruz bişmiş ve ılımış olan ikinci katımızıda üzerine kapatıyoruz

Krem şantiyle önce güzelce sıvıyoruz pastamızı sonra kaşığın arkasını bastırıp çekiyoruz krem şantide ufak tepecikler oluşturuyoruz üzerine ve yanlara damla çikolatası serpiyoruz.

 

 

 

 

17 Yorum (+add yours?)

  1. annen
    Nis 11, 2011 @ 23:47:49

    güzel kızımın ellerine sağlık gerçekten tadı çok gzel olmuştu.

  2. annen
    Nis 11, 2011 @ 23:49:42

    maşallah sübhanallah yerim senin o yanaklarını.

  3. Kardeş:-*
    Nis 12, 2011 @ 09:53:58

    Kardeşçiğim ellerinize sağlık çok güzeldi hakikaten, en çok ara muhallebisi hoşuma gitti. Malum yaş pastada kesinlikle muhallebi kullanılmaz bu kuralı seneler önce bekarken bir tanıdığım söyledi. Dışını tırtıklama mikası kullanarak üzerini de çok güzel dizayn etmiştim ama muhallebi bozmuştu işi. Sizin muhallebiniz çok güzeldi kardeşim hafifti ağızda eriyordu desem abartmış olmam. Keki 2 defa yapmak yerine 2 ölçü de denenebilir pişme süresi artırılabilir kardeşim. Zaten kafadan yaptığım aynı bu ölçülerde 1 yumurtalı tarifim de var kardeşim.

  4. Kardeş:-*
    Nis 12, 2011 @ 10:11:33

    Bir de kardeşim ben de pasta katkı maddelerine karşı çok ilgi vardı ve annem ve teyzem kendini çok alıştırma katkı maddesine diyordu sürekli. Sade beslenmeyle biraz kazndım belki bunu ama ovaleks tuttuğum bir madde(belki yan tesirin bilmediğimden:-))
    Ovaleks kabartıcı olarak değil bayatlama süresini uzattığı ve süngerimsi doku verdiği için pastacılıkta kullanılıyor kardeşim. Çünki hakikaten bu işin ilmini alanların sitelerinde hem kabatrma tozu hem ovaleks kullanılmış.
    Kullanmaya başlamadan vazgeçmeme sebep oldu.
    Bu notu bebişler olduğu için yazdım. Geçenlerde nerede okuduğumu hatırlamıyorum ama hamburger köftesine de bayatlamayı önleyen bir madde koyulduğunu vücudun yediği gıdadan hiçbir fayda sağlanmadan attığını okumuştum. Amerika’da bir kişi bunun deneyini yapmış hamburgeri açığa koymuş ve 1 sene boyunca bayatlamamış. Bu maddeler vücud tarafından kullanılamadığı gibi hastalığa da çevriliyormuş. Zaten normal kullandığımız unlar ki aslında anormal beyazlatıcı ve yıllandırıcı ajan tanımlaması yapılan bir madde içeriyor. Maddi açıdan külfet gibi görünse de sıhhatli nesiller için gerçekten organik ürünler kullansak…
    Kardeşim yazmayı abartmışım kusura bakmayın çenem düştü desem değil elim klavyeye yapıştı mı desem:-),:-*

  5. mevadan
    Nis 12, 2011 @ 21:57:58

    Kardeşim pastada muhallebi olmaz demişsin bunu anlayamadım yani kremamı olacak ne olacak 🙂 ayrıca kek yumurtasız olduğunda ufalanıyor ve iki ölçü yapılıp tek seferde pişirilse kesmesi zor olur bence içide pişmeye bilir belki hani fazla kabarmıyorya ama risk alıp bi denemek lazım kardeşim 🙂

  6. mevadan
    Nis 12, 2011 @ 22:00:37

    yaa ovalex öylemiymiş meğer 🙂 bende hiç kullanmadım hiç başlamayayım ozaman 🙂 ya dışarıdaki hamburgerler falan hoşuma gitmiyor zaten benim isabet olmuş demkki. Ben evde köfte harcıyla bol sarımsak eklenmiş köfteli hamburgerleri seviyorum:) Ayrıca yorumlarını zevkle okuyorum canım kardeşim…

  7. mevadan
    Nis 12, 2011 @ 22:01:58

    Afiyet şifa olsun kardeşim gene yaparım şu diyetlerimiz bitsinde inşallah 🙂 senin bir yumurtalı tarifin nasıl kabarıyormu kardeşim?

  8. Kardeş:-*
    Nis 14, 2011 @ 11:49:09

    Kardeşim krema olurmuş öyle demişti o zamanki misafirler muhallebi olmaz demişlerdi. Ben de onlardan sonra yıllarca krem şanti kullandım. Gerçi düşünüyorum krema ve krem şanti çıkmadan önce ne kullanılıyordu. Ama sizin muhallebiniz çok güzeldi kardeşim.
    Pazartesi davetli olduğumuz evin hanımı da Almanya’dan gelin gelmiş. Burada herkes muhallebi koyuyor pastanın arasına muhallebi gitmez ki Almanya’da ne güzel özel kremaları var mis gibi deyince yıllar önce bana söylenen sözler geldi aklıma.
    Muhallebiye süt kreması veya kaymak koyarak da aynı hava oluşabilir pastada. Ya da bu da yumurtasız kek olmaz inancı gibi oluşan bir inanç olabilir.

  9. Kardeş:-*
    Nis 14, 2011 @ 11:51:30

    Sabit fikirli kalınsaydı o kadar tatlı çeşidi olmazdı değil mi kardeşim:-)

  10. mevadan
    Nis 14, 2011 @ 12:53:53

    vay be kardeşim ne incewlikler varmış değilmi 🙂 Aslında bende pastada krema veya krem şantiden hoşlanmıyorum ağır geliyor nişastalı yumurtalı muhallebiler çok hoşuma gidiyor:)

  11. mevadan
    Nis 14, 2011 @ 12:55:04

    he he he… Evet Kardeşim:) geçen gün nişastalı kek yaptım oda kabarmadı 😦 bende ondan tatlı yaptım tarifini ekleyeceğim inşallah. Kabarmayan kek tatlısı diye 🙂 🙂

  12. Kardeş::*
    Nis 16, 2011 @ 20:23:02

    Kardeşim özür dilerim yazmamışım geçen gün 1 yumurtalı da güzel kabarıyor 175 derecede ısınmış fırında 35-40 dakika (yuvarlak kalıpta). Yumurta ile şekeri çırparken 1 fiskecik tuz atıyorum ılık su ilave ediyorum bloguma eklersem mail ile gönderirim inşaallah:-*

  13. Kardeş::*
    Nis 16, 2011 @ 20:27:18

    Nişastadan kabarmamıştır ama eminim çok güzeldir. 15-16 yaşlarında denemiştim. Tarifte 2.5 bardak nişasta vardı aklımda kalmış. O da kabarmamıştı. Tadı çok güzeldi ama.
    Demek ki kardeşim sütlü tatlıya kombine olması varmış kısmette:-)

  14. Kardeş::*
    Nis 16, 2011 @ 20:28:38

    Kardeşim eminim deneye deneye başarırsınız püf noktalarını yakalarsanız bizler de kopya çekeriz;-)

  15. dilara
    Nis 26, 2011 @ 09:59:09

    ben de denedim harika olmuş

  16. mevadan
    Nis 26, 2011 @ 10:14:44

    Deneyip beğendiğinize çok sevindim. Evet çok hafif oluyor yumurtasız olduğu için

  17. Anonim
    Tem 19, 2013 @ 15:48:19

    bende şu anda bu keki yapıyorum inşallah güzel olur

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
