Bebe bisküvisi

Bloğuma Neden yaz(a)mıyorum

-Minik prensesimi ve paşamı en iyi şekilde yetiştirebilmek adına serbest oyun zamanı dışında onunlarla beraberken bilgisayar açmamayı tercih ediyorum.

-Uyudukları saatlerde evime ve eşime karşı olan sorumluluklarımı  yerine getirmekle uğraşıyorum.

-Haftasonlarında da ailece istanbul sokaklarında oluyoruz.

-Ne kadar değişik oyuncak sahibi olursa olsun bütün çocukların ihtiyacı olan şey anneyle bol zaman geçirmek,bunun için çaba sarfediyorum

-Bazen oyuncaklarından çok sıkılıyor ve anlamıyor oyuncağının markasından kalitesinden:)minik bir pet şişeyi daha çok seviyor,

-İlerleyen zaman dilimlerinde neler olur bilemiyorum.

Sude Rumeysa kuş uykularını bırakır,daha uzun süreli uyumaya başlarsa Ahmet Hilmide biraz daha kendi başına oyun kurup oynarsa annesi de daha sık günceller blogunu. 🙂

Mutfakta bizden çok çocuklar için çalışıyorum(minik gurmeler birgün yediği çorbayı yada püreyi ikinci günyemek istemiyorlar)bizde minik gurmelerden arta kalanları akşamları değerlendiriyoruz:)) Daha şimdiden doğaçlama bir dolu çorba tarifi oldu elimde.

Sude Rumeysa kahvaltılarında sağlıklı sağlıklı yesin,büyüsün diye bebe bisküvisini evde hazırladım.Bisküviyi su ve sütle ıslatıp içine biraz yumurta sarısı, tuzu alınmış peynir, 1-2 çay kaşığı ev yapımı yoğurt ekleyip yedirmeyi planlıyorum 🙂 sabah bakalım yiyecekmi 🙂

Aynı zamanda paşamada yedirmeye çalışıyorum çok fazla iştahsız herşeyi beğenmiyor bizi çok zorluyor ama ıvır zıvır istediğinde bu bisküvilerden ısrarla verecek alıştıracağım inşaallah 🙂

Tarif doğaçlama, az ondan az bundan derken oldu tadına baktım ve beğendim.

Dokusu hazır ürünlerle aynı yumuşaklıkta olmasa da,gönül rahatlığıyla yedirebilmenin mutluluğunu yaşıyorum.

Eklediğim miktarlar aklımdayken tarifini de paylaşmak istedim.

Hemde bebekleri ek gıdaya geçen yada geçecek annelere bir alternatif olsun.

Şekersiz, katkı maddesiz en güzeli anne eli değmiş bisküvilerimi sunmaktan gurur duyuyorum 🙂 🙂

@ 100 gram tereyağ ( oda sıcaklığında)
@ 1 adet yumurta
@ 2 dolu yemek kaşığı yoğurt
@ 6 dolu yemek kaşıığı pekmez 🙂
@ 4 yemek kaşığı pirinç unu
@ 4 yemek kaşığı irmik
@ 15 yemek kaşığı un ( yavaş yavaş ekleyin)

Yapılışı

Yumurta, yoğurt, pekmez ve tere yağı karıştırıp pürüssüz hale getiriyoruz
Pirinç unu ve irmiği ekleyip yoğuruyoruz
unu yavaş yavaş ilave ediyoruz
Şekil verip 20 dakika kadar 170 derecede pişiriyoruz
Afiyet olsun bebişlerimize 🙂
Kızım birazdaha büyüyünce içine cevizi robottan geçirip eklemeyi düşünüyorum
Tahinde katılabilir hatta kayısıyı haşlayıp püre yapıp eklenir:)
İnsan düşündükçe aklına geliyor işte.
Sadece bebeğinize odaklanın ve ne yemesini istiyorsanız ekleyin 😉
 
Afiyet olsun bebişlerimize
6 Yorum (+add yours?)

  1. Kardeş:-*
    May 06, 2011 @ 21:30:52

    Kardeşim maşallah size. Muhteşemsiniz:-) Ellerinize sağlık, hep evde yapmak istemişimdir bebe bisküvisi olsun petit beurre bisküvi olsun katkısız. Elleriniz dert görmesin kardeşim. Sizi ve yiğenlerimi çoook çoook öpüyorum

  2. mevadan
    May 08, 2011 @ 17:28:59

    🙂 🙂 çok saol kardeşim napalım işte çocuklar olunca böyle olmak gerekiyor…
    Bizde seni kocaman kocaman öpüyoruz…

  3. mksd
    Nis 13, 2013 @ 20:09:41

    Merhaba,
    Elinize sağlık güzel bir tarif, fakat bir konu düşündürücü. Pekmezi yüksek ısıya maruz bırakmak sağlıklı olmadığı için önerilmiyor…

  4. mevadan
    Nis 17, 2013 @ 21:31:20

    Merhabalar. Teşekkür ederim
    Haklısınız fakat hazır bebe bisküvileri pekmezin ısıya maruz kalmış halindan daha zararlı diye düşünüyorum ben… 🙂

  5. mksd
    Nis 26, 2013 @ 17:09:06

    Ben tarifi pekmezsiz yaptım ve sıcağıyla fırından çıkarıp hafif sulandırdığım pekmezi sürdüm üzerlerine. Beğendim, daha içime sindi böyle. Sevgilerimle…

  6. mevadan
    May 07, 2013 @ 21:03:46

    Evet oda olabilir mantıklı bir çözüm olmuş..
    Ellerinize saglık afiyet olsun

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
