Şeker hamurlu kalp pasta

Weeeeee buda benim şeker hamurlu pastaaaaaammmm 🙂

ilk denemem olmasına rağmen çok beğeni gördü umarım sizlerinde hoşuna gider. Kalbimin sahibinin doğum günü için yaptığım pasta ve bu pasta ile pastacılık kariyerimde ilk adımı attım:) ailemdeki bütün pastalar bana ait 🙂 ayrıca siparişe de açığım kendine güvenip yapmak isteyenler için tarifini vereceğim ben yapamam Meva sen bize yap derseniz işte mail adresim meva_celik@hotmail.com 🙂

Uzun süredir bloğuma ekleme yapamıyordum. Annemin ameliyatı çocuklar derken bir koşuşturmacanın içindeydim ama artık annecim düzeldi çocuklarım büyüyorlar banada bloğuma ekleme yapmak kalıyor.. ilk olarak pastamdan başlamak istedim sonrası için ekleyeceğim çook şeyler var. İşte tarifim

Kek malzemeleri ( 26 cm kalıp için)

MALZEMELER:
@ 4 yumurta
@ 1 su bardağı un
@ 1 su bardağından bir parmak eksik şeker
@ Yarım paket kabartma tozu ( ben 1 paket kullandım)
@ 1 paket vanilya
 
Krema malzemesi
@ 3 su bardağı süt
@ 1 çay bardağı şeker
@ 1 çay bardağı un
@ 2 yemek kaşığı nişasta
@ 2 yumurta sarısı
İçi için
@ 1 kase çilek
@ 2 muz
Şeker hamuru için

@ 450 gr. marshmallow şeker
@ 4 yemek kaşığı su
@ 500 gr. pudra şekeri
@ Bir çimdik tuz

Yanlardaki çikolata kalpler için

@ 1 paket bitter çikolata

Kekin yapılışı

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çok iyi çırpıyoruz. (ben robota koydum ve yarım saate yakın çırptım)

Kuru malzemeleri elekten geçirerek ilave ediyoruz.

Tahta kaşık kulllanarak hafiften malzemeler özleşene kadar karıştırıyoruz.

26 cm lik yağlanmış kelepçeli kalıba hamuru boşaltıp 150 dereceli fırında pişiriyoruz.

Kremanın yapılışı

Yumurta sarılarını ve sütü karıştıralım
Un, şeker, nişastayı ekleyip ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişirip göz göz olunca altını kapatalım.
Şeker hamurunun yapılışı

Marshmallow şekerleri cam bir kaseye boşaltın.
Tencereye biraz su koyup, cam kaseyi üzerine oturtun.
Orta ateşte ara sıra karıştırarak marshmallow şekerleri eritin.
Burda dikkat edilmesi gereken; şekerlerin çok fazla erimemesi ve içlerine sıcak su kaçmaması.
Eriyen şekerlere su, tuz ve pudra şekerinin yarısını ekleyip, karıştırın.
Yoğurma kabının dibine bolca pudra şekeri dökün.
Eriyen şekerleri yoğurma kabına alın ve yoğurmaya başlayın.
Dikkat edin eliniz yanmasın.
Kalan pudra şekerinide ekleyip, hamuru iyice yoğurun.
Ele yapışmayan ama yumuşak kıvamlı bir hamur olcak.
Son olarak hamuru top haline getirin ve üzerine tereyağ sürün.
Streç film ile kapladığınız hamuru 1 gün yada daha fazla oda sıcaklığında bekletebilirsiniz.
Kullanacağınız zaman tekrar yoğurun ve istediğiniz süslemede kullanın.
hamurunuz çok sert olduysa azar azar suyla ve tereyağla yumuşatıp yoğurabilirsiniz. Benim 700 gram pudra şekeri gitti yapımı biraz uğraştırıcı ama sonradan kesinlikle değer diyorsunuz 😉

Çikolata kalplerimizin yapılışı

Çikolatamızı benmari usulü eritiyoruz yağlı kağıda kalpler çiziyor içlerini yağlıyor ve erittiğimiz çikolatadan döküyoruz buzlukta donduruyoruz

Gelelim pastamızın birleştirilmesine

Pişen kesimizi 3 kata veya iki kata ayırıyoruz ben 3 kata ayırdım.

ilk kata yaptığuımız muhallebiden sürüp üstünü muzları dizelim.

 

ikinci katı koyup üzerine yine muhallebimizden  yayıyor ve çilek diziyoruz

 

son katımızı koyup ince bir tabaka muhallebimizden sürüyoruz.

Şeker hamurumuzu güzelce yoğurup açıyoruz

 

Pastamızın üzerine hamuru dikkatli bir şekilde koyup hava kalmayacak şekilde düzeltiyoruz ve fazlalığı kesip çıkartıyoruz.

 

Benim şeker hamurum iki renkti iki uzun rulo yaptım ve onları birbirine dolayıp pastanın en altına yerleştirdim.

İkinci renkvşeker hamurumdan kalınca açtım ve kalp şeklinde kestim ikitane yaptım pastanın köşesine yerleştirip yazısını yazdım.

Ayrıca üç gül iki yaprak yaptım diğer köşesinede onu yerleştirdim.

Buzdolabında donmuş kalplerimide yan taraaflarına yapıştırdım.

Afiyet olsun 🙂

 

2 Yorum (+add yours?)

  1. firuze
    Haz 19, 2011 @ 23:12:00

    ellerine sağlık canım çok güzel görünüyo 🙂 ben yiyemedim ama neyse 🙂

  2. mevadan
    Haz 20, 2011 @ 21:51:59

    Evet sen yiyemedin ama afiyet olsun yinede 🙂 inşaallah birgün sırf kendimize yemek için yaparız 😀

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
