Şerbetli un helvası

Ben resimdeki helvayı ölçüsüz yapmıştım buzdolabımda şerbetim vardı onu değerlendirmek için biraz un kavurup haelva haline getirdim 🙂 ama bir arkadaşımın yaptığı tarifi vereceğim size….

Arkadaşım kalabalık olduğu için ölçüler biraz fazla siz yarım ölçü yapabilirsiniz…

Malzemeler:

@  9 su bardagi un
@ 125 gr margarin
@ 125 gr tereyagi
@ 1 cay bardagi sivi yag .

Serbeti:

@ 3 su bardagi su.
@ 3 su bardağı seker
@ yarim limon suyu.
 

 Yapilisi;

 En basta serbeti hazirlayip iyice sogutalim.(kivami  koyu olacak.)
Terayagi ve margarini buyuk bir tencerede eritelim.
4 su bardagi unu ekleyip 3-5 dk kavuralim.
Sulandigi zaman diger 5 bardak unu  ekleyelim.Surekli karistiralim Rengi donene kadar kavuralim.(Yanmamasi icin surekli karistirmak  gerekiyor )
Ocagin altini  kapattiktan sonra, kasikla ezerek sogutalim.
Hem helva hem  serbet soguk  olacak.Serbeti helvaya dokelim ve elimizle (isterseniz kasikla) karistiralim.
Dikdortgen borcama dokelim ve elimizle bastiralim.
Buz dolabinda bekletip daha sonra kare veya baklava dilimi seklinde keselim.
Ben elimle sıkmıştım siz ne şekil verirsiniz orası size kalmış
Afiyet olsun
Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
