Muzlu jöleli pasta

Kalbimin sahibi nin dayısı geldiğinde yapmıştım bu pastayı görüntüsü gibi tadıda beğeni gördü hemde çok pratik olduğundan yaparken zorlanmamıştım

Kek malzemeleri ( 26 cm kalıp için)

MALZEMELER:
Keki için
@ 4 yumurta
@ 1 su bardağı un
@ 1 su bardağından bir parmak eksik şeker
@ Yarım paket kabartma tozu ( ben 1 paket kullandım)
@ 1 paket vanilya
 
Krema malzemesi
@ 3 su bardağı süt
@ 1 çay bardağı şeker
@ 1 çay bardağı un
@ 2 yemek kaşığı nişasta
@ 2 yumurta sarısı
Süslemesi için
@ 4 muz
@ 1 kase çekilmiş fındık
@ 1 paket kremşanti+1 bardak süt
@ 1 paket dr otker tart jöle
@ varsa bir çimdik sarı gıda boyası ( yoksa hiçte önemli değil) 🙂

Kekin yapılışı

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çok iyi çırpıyoruz. (ben robota koydum ve yarım saate yakın çırptım)

Kuru malzemeleri elekten geçirerek ilave ediyoruz.

Tahta kaşık kulllanarak hafiften malzemeler özleşene kadar karıştırıyoruz.

26 cm lik yağlanmış kelepçeli kalıba hamuru boşaltıp 150 dereceli fırında pişiriyoruz.

Kremanın yapılışı

Yumurta sarılarını ve sütü karıştıralım
Un, şeker, nişastayı ekleyip ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişirip göz göz olunca altını kapatalım.

 

Gelelim pastamızın birleştirilmesine

Pişen kesimizi iki kata ayırıyoruz

ilk kata yaptığuımız muhallebiden sürüp üstünüe ikinci katı kapatıyoruz

Kremşantimizi çırpıp pastamızı ince bir tabaka halinde sıvıyoruz

Muzlarımızı dilimleyip pastanın üzerine güzelce diziyoruz

Tart jölemizi tarifine uygun yapıp muzların üzerine dikkatlice yayıyoruz.

Kalan kremşantimizi pastamızın üzerine süs yapıyor yanlarına sıvıyoruz

Son olarak çekilmiş fınfıklarımızı pastamızın yanlarına ekip buzdolabına kaldırıyoruz…

Afiyet olsun

1 Yorum (+add yours?)

  1. Trackback: Joleli kuru pasta | www.ustayemektarifleri.info

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
