Caillou pasta

Oğluşumun doğum günü için yaptığım callion pastam…

Pasta yaparken uğraştırdı en zor kısmı ise krem şantiyi eritmeden sıkmak ve sık sık krema sıkıcısını yıkamaktı etrafa bulaşıp çıkmayan gıda boyalarını hiç hesaba katmıyorum bile:)  Ama sonuca gelirsek oğluşum ve arkadaşı, abisi Orkunum görüntüden çok memnun kalmışlardı tabi biz büyüklerde lezzetinden memnun kalmıştık ve bu herşeye değerdi…

Kekini dikdörtken borcamda yaptım vereceğim ölçüler çok güzel denk geldi…Ayrıca bu tarifin kabarmadı veya çöktü gibi bir derdi yok hemde yumuşacık oluyor:)

Malzemeler: (kek için)

@ 5 yumurta
@ 2,5 su bardağı şeker
@ 1,5 su bardağına yakın süt
@ 1,5 su bardağına yakın sıvıyağ
@ 4 su bardağına yakın un( hepsini boşaltmayın yavaş yavaş ekleyin yumurtalarınızın büyüklüğüne göre un alımı değişebilir. Cıvık olursa un katı olursa az az yağ ve süt ekleyebilirsiniz.
@ 2 paket kabartma tozu
@ 1 paket vanilya

 

Krema malzemeleri:

@ 4,5 su bardağı süt
@ 1,5 çay bardağı şeker
@ 1,5 çay bardağı un
@ 3 yemek kaşığı nişasta
@ 3 küçük veya 2 büyük yumurta sarısı
@ 1 vanilya

 

Süslemek için gerekli malzemeler:

@ 3 paket krem şanti
@ 4 bardak soğuk süt
@ sarı, mavi, kırmızı,kahverengi gıda boyaları
@ 1 paket tek kullanımlılk hazır çikolata sosu
@ Ayrıca pastamızın arasına koymak için muz ve kivi..

Kekin yapılışı

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çok iyi çırpıyoruz. (ben robota koydum ve yarım saate yakın çırptım)

Yağ, süt ekleyyip karıştırıyor un kabartma tozu vanilya koyup topaklanması geçene kadar karıştırıp yağlı kağıt konulmuş borcama döküyor 150 derecede pişiriyoruz.Izgaranın üzerine alıp soğummasını bekliyoruz( Hatta bir gece önceden yapıp sitreçleyip dolapta bekletirsek daha lezzetli oluyor.)

Kremanın yapılışı:

Yumurta sarılarını ve sütü çırpıyoruz içine nişasta, un şeker ekliyor ocakta pişiriyoruz( çok kıvamlı oluyor) ocaktan almadan hemen önce vanilya ekliyor soğumaya alıyoruz.

Krema soğurken krem şantilerimizle sütümüzü çırpıyoruz krem şantimizden çok az ayırıp kahverengi gıda boyası ile renklendiriyoruz

Birazfazla ayırıp kırmızı

Ondan biraz fazla mavi

Maviden de fazla sarı ile renklendiriyoruz

Fakat en fazla beyaz olmalı…

Kremşantilerimiz buzdolabında donarken biz kekimizi ikiye ayırıp içine soğutup mikserle çırptığımız kremayı yayıyoruz

Muz ve kivileri dilimleyip diziyoruz ikinci katımızıda kapatıyoruz.

Pastanın üstünü çok ince kremşanti ile kaplıyoruz.

Ben kekimin ölçüsündeki bir kağıda kayyunun resmini çizdim sonra onu pastanın üzrine koyup kaba hatlarını çikolata sosunu şırıngaya koyarak çizdim kağıdı kaldırıp bakarak ince hatlarıda çizdim ve krema torbasına kremşantiyi koyup top top yan yana sıkıp kayyumuzu oluşturdum.

Sizin aklınıza başka fikir geliyorsa öylede yapabilirsiniz:)

Afiyet olsunnn

7 Yorum (+add yours?)

  1. anacuunn
    Ağu 11, 2011 @ 21:52:26

    ooyyy maşaallah sübhanallah yerim senin kırmızı yanaklarını orkun abisiyle nasılda mutlu görünüyor.Hayat boyu mutluluğu daim olur inşaallah…

  2. mevadan
    Ağu 11, 2011 @ 22:02:07

    Amiin amin anneannesi hep beraber inşallah

  3. anacuunn
    Ağu 11, 2011 @ 22:08:12

    Lezzetli pastalarını yememe rağmen her gördüğümde canım çekiyor tabiiki insanın hamarat ve leziz pastalar yapan bir kızının olması gerçekten gurur verici.

  4. anacuunn
    Ağu 11, 2011 @ 22:14:45

    Hele o bahçemizin resimlerini görünce canım elma çekti ağaçtan koparıp şöööyle biyandan elimle silip ağzıınıza layık yiyiverdim hemencecik yıkamama gerek kalmadı çünkiii yağmur yıkamıştı.

  5. mevadan
    Ağu 11, 2011 @ 22:30:52

    Afiyet olsun annem

  6. begum
    Eyl 24, 2011 @ 20:52:35

    canım uzun zamandır bakamamıstım yaptıklarına masaallah super seylerle doldurmussun. pastana bayıldım.. artık benım oglusumun dogum gununde yapıverırsın teyzesı. seneye agustosa sudecıkte kocaman olur yurumeye baslar rahat yaparsın.

  7. mevadan
    Eyl 24, 2011 @ 21:55:05

    CAnım inan seni gördüğüme çok sevindim… Beğendiğine sevindim. Yahya’cığımın pastasını herhalükarda yaparım ben yeterki sen iste en güzelinden yaparım hemde ona….

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
