1 yaş pastası

♥ ES-SELÂMÜ ALEYKÜM ♥

Allah’ın rahmeti, bereketi, nuru üzerinize olsun.

Sizleri öylesine özlemişim ki, bugünkü yzılarımı hazırlarken ilk günkü heyecanı yaşadım, buluşturana şükürler olsun.

Kızım

Bağda bahçede
Güller açıldı
Kızımın gelişiyle
Mis kokular saçıldıBaşımın tacı kızım
Gönlümün ilacı kızım
İçimin sızısı kızım
Varlığımsın, yokluğumsun
Sen benim herşeyimsin kızım…..Büyüyüpte evleneceksin
Gelinlik giyeceksin
Beni, ananı nasılda
Gözü yaşlı bırakıp gideceksinBirgün sende anne olacaksın
Beni çok iyi anlayacaksın
Şimdi küçücük olan yüreğine
İşte ozaman bak, ne sevgiler sığdıracaksın.

O boncuk gözlerinde
Yaş olmasın hiç kızım….
O güzel gönlüne
Yas dolmasın hiç kızım….
O güzel ömrüne
Kötülük gelmesin hiç kızım….
Seni sana değil
ALLAHA emanet ettim kızım….

DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN KIZIM..

Evet şiirden ve pastadan anladığınız üzere bu yazım kızımın doğum gününe hitaben..
Pastamızın tarifine gelince
Kekin malzemeleri (büyük fırın tepsisine göre)
@ 7 yumurta
@ 3 bardak şeker
@ 2 bardağa yakın süt
@ 2 bardağa yakın yağ
@ 4,5 su bardağı un
@ 2 paket kabartma tozu
@ 2 paket vanilya
Krema malzemeleri

@ 4,5 su bardağı süt
@ 1,5 çay bardağı şeker
@ 1,5 çay bardağı un
@ 3 yemek kaşığı nişasta
@ 3 yumurta sarısı
@ 1 paket vanilya

Üzeri için

@ 2 paket krem şanti + 2 bardak süt
@ gıda boyası

Yapılışı

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çok iyi çırpıyoruz. (ben robota koydum ve yarım saate yakın çırptım)

Yağ, süt ekleyyip karıştırıyor un kabartma tozu vanilya koyup topaklanması geçene kadar karıştırıp Fırın tepsisine döküp pişiriyoruz( ben iki tepsiye döküp pişirdim böylece ortadan kesmeme gerek kalmadı)

Pişen ve soğuyan keklerimizi 1 şeklindeki kalıbımızla kesiyor ve aralarını meyve suyu ile ıslatıyoruz.

Kremanın yapılışı

Yumurta sarılarını ve sütü çırpıyoruz içine nişasta, un şeker ekliyor ocakta pişiriyoruz( çok kıvamlı oluyor)

ocaktan almadan hemen önce vanilya ekliyor soğumaya alıyoruz.

Soğuyunca önceden hazırladığımız kremşantinin yarısını kremamıza ekleyip mikserle pürüzsüz olana kadar çırpıyoruz.

Meyve suyu ile ıslattığımız kekimizin arasına kremamızı booolca sürüyoruz üzerine çilek dilimleyip öbür keki üzerine kapatıyoruz.

Krem şanti ile süsleyip dinlendiriyor ve servise sunuyoruz.

Ben şeker hamurunda mini nazar boncukları ve güller yapıp süsledim pastamı siz nasıl isterseniz öyle süsleyebilirsiniz.

AFİYET OLSUN

İşte buda minik prensesim.
MAŞALLAH  SÜPHANALLAH   TEBAREKALLAH..

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
