Ganaj kaplamalı kek

Resim

 

Arkadaşlar iyi akşamlar.
Bilgisayar başına geçmek öyle zorkı benim için 😦 keşke telefonumdan siteme ekleme yapabiliyor olsam ozaman hiç ihmal etmeyeceğim ama olmuyorki…

Malzemeler
@ 3 yumurta ( orjinalinde 4 tane ben kokmasın diye 3 koyuyorum)
@ 1 su bardağı süt ( orjinainde yoğurt ben yumuşak olsun diye süt koyuyorum)
@ 1 su bardağı sıvı yağ ( orjinalinde margarin ben zararlı diye sıvı koyuyorum)
@ 2 bardak şeker
@ 3,5 bardak un ( orjinalinde 3 bardak, ama ben yoğurt yerine süt koyduğum için 3,5 su bardağı tam geliyor)
@ 1 paket vanilya
@ 1 paket kabartma tozu
GANAJ MALZEMESİ
@ 1 paket krema 200 ml
@ 200 gr çıkolata
@ 1 tatlı kaşığı tereyağ

Yapılışı
Önce ganajı yapıp donmasını saglıyoruz.
kreayı kaba alıp ısıtıyoruz kaynama noktasına gelince altını kapatıyor yağ ve çikolataları ekliyoruz. pütüt kalmayacak bir şekilde karıştırıp acil dolaba buzluya koyuyoruz bir gün öncede yapılırsa daha rahat olur…..
Yumurtaları ve şekeri çırpıyoruz
içine yağ, süt ekleyip karıştırıyoruz
un, kabartma tozu, vanilyayı eleyip ekliyoruz tahta kaşıkla karıştırıp yağlanmış kalıba döküyoruz
önce 160 derecede 20 dakika sonra 175 derecede 35 dakika pişiriyoruz.
AFİYET OLSUN

 

Bir Cevap Yazın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...
