Soğan yahnisi

 

Bu yemeğimi çok sık yapmıyordum, soğanları soymak biraz uğraştırıyordu ama bugün arpacık soğanlarımı yarım saat soğuk suda beklettim, soyulması eskiye nazaran daha kolay oldu. Tadı et yemeklerinden biraz farklı oluyor, çok rehalı bir lezzeti var. Osmanlı sofralarında ki o özel yemekleri andırıyor. Sanırım bunun sırrı da içerisinde yenibahar olması.

Malzemeler:
@ 750 gr. yağsız kuşbaşı et
@ Yarım kilo arpacık soğan
@ 2 diş sarımsak
@ 1 çay kaşığı yenibahar
@ 1-2 yemek kaşığı salça
@ Tuz, karabiber, kimyon

Yapılışı:

Etler yağda kendi suyunu salıp çekene kadar pişirilir. (Ben daha sonra düdüklüye aktardım, 15-20 dakika etler yumuşayana kadar az suda pişirdim) Düdüklü kullanılmayacak sa etlerin üzerine çıkana kadar su koyulur, tekrar çekene kadar pişirilir. Etler pişmeye yüz tutunca, salça, soyulmuş soğanlar, , sarımsak, yenibahar, kimyon, tuz ve karabiberi ekleyip
üzerini hafif çıkacak kadar da kaynar su ekleyerek soğanlar yumuşayana kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

3 Yorum (+add yours?)

  1. Fadime AYDEMİR
    Eki 01, 2013 @ 14:56:36

    Babamın en sevdiği yemeklerden 🙂 Birgün süpriz yapıcam bu yemeği pişirip 🙂 Umarım beğenir.

  2. mevadan
    Eki 05, 2013 @ 19:11:00

    Afiyet olsun. çok lezzetli oluyor zatenn

  3. Fadime AYDEMİR
    Eki 09, 2013 @ 13:47:08

    teşekkürleeer:)

Yorum bırakın

Bana Ulaşmak için

meva_celik@hotmail.com.. Sizde resimli özel ve güzel yemek tarifleriniz varsa bu adresime gönderin yayınlayayım...